Arcadia Tenebra je RPG steampunk avantura s fantasy elementima duboko ukorijenjenim u Slavenskoj mitologiji, a radnja se događa u zabačenoj austro-ugarskoj pokrajini na granici s Otomanskim carstvom tijekom krhkog primirja među moćnim velesilama. Igrač uzima ulogu jednog od 10 antijunaka koje lukavi lokalni načelnik žandarmerije Majnarić "zamoli" za pomoć pri rješavanju serije okrutnih ubojstava koja potresaju regiju.
Uvod u igru (setting)
Nedaleko od Granice stoji Grad iako ga je teško tako nazvati. Više ozidano selo s Hotelom, Žandarmerijom i Krčmom. Široko Polje u kojem se smjestio, omeđeno je prema Moru Bedemom: golemim lancem vrhova visokih preko dvije tisuće metara, a prema Granici nižim gusto pošumljenim vrhovima koje Lokalci zovu Planina.
Krševitom i strmom Bedemu se ne vidi početka ni kraja, a divlje zvijeri, vile, vuci i hajduci lutaju strmim padinama. Nitko na toj planinčini nije zanoćio i vratio se zdrave pameti, tvrde Lokalci iako često s Mora dolaze karavane s robom iz Mletačke Republike. Obrastao je gustom šumom crnogorice i bjelogorice s kojeg Lokalci vuku drva da bi preživjeli teške zime i izgradili svoje trošne kućice prekrivene slamom, a Mlečani izvlače debele bukve da bi održali Veneciju da ne potone. Poznato je među Lokalcima da je cijela Venecija izgrađena na njihovim drvima, a da je i stoga Bedem prema moru gol. "Sve posjekla bagra mletačka i odvukla preko Mora!", kažu Lokalci.
Nasuprot Bedemu, prema Granici, nižu se šumovita brdašca i manje planine, ali ne i manje opasne. Njima harače Turske patrole koje se povremeno zalete, popljačkaju hambare, otmu stoku, mlade djevojke za zabavu i golobrade dječake za carigradske janjičare.
u te je naveo put tvoj stoput prokleti: u glib, u nedaću, u šupak svijeta, u krajinu gdje se kratko živi i brzo umire. Na Granicu. Granicu između civilizacije i divljine, znanja i magije, razuma i ludila, granicu od krvi i meda. Odsjedaš u Hotelu (ako se ta rupa tako može nazvati) i čuješ da se Milan nije vratio sinoć, da ga je tražila žena, da je arlaukala u foajeu, da se spomenula one kurve kod koje je zalazio, da je sve u Hotelu proklela i da će zapaliti ovu kurvanjsku štalu. Kao da to nije dosta, saznaješ i da se prije nekidan patrola vojnice nije vratila, a da ovce nestaju više nego obično. Bablje je ljeto, jesen stiže, a za njom i zima. Zima koja u Arcadiji Tenebri dugo mori ljude i stoku i ne štedi nikoga. Još jednom proklinješ svoju usranu sudbu kada dobivaš poziv s recepcije da se javiš u žandarmeriju.
Mehanika igranja
Cijela se igra igra s jednom dvadeseterostranom kockicom (1d20), a tri šesterostrane (3d6) se koriste samo da bi odredile broj čudovišta s kojima će se igrač boriti. Osnovni princip igranja je bacanje istog ili većeg broja od glavne karakteristike čudovišta (POW), NPC-a (INT/CHA) ili zagonetke (INT) protiv kojeg igrač igra.